HTML

Learning to smile

Friss topikok

Címkék

Üldözési mániáról, szeretetről és hamburgerről

2013.06.10. 19:01 karamcsand

Érdekes, hogy superstan is már aggódik értem; értékelem ebbéli érzéseit.

Olvastam régi blogokat régi emberektől, akiket szeretek-szerettem. Néha az ember úgy érzi, hogy jobban kellett volna figyelnie másokra, néha, hogy jobban kellene figyelnie másokra, de a mindenkori jelen pillanatban mégsem. Valószínűleg pedig de, csak korlátok vannak és bárhogy szeretnénk, nem tudunk mindenkinek mindig ott lenni és figyelni és meghallgatni és letörölni arcáról minden könnyet, hogy ne legyen se fájdalom, se halál, se jajkiáltás.
Viszont néha jó utólag meghallgatni valakit. Erre például jó az internet. Néha visszanézel valaki elmúlt lelkének áporodott nyomába és meglátod, mi volt ő és így talán arról is fogalmat alkothatsz, most ki. Nem teljesen, de jobban.
Néha nem tudom, hogyan lehetne másokon jól segíteni, pedig úgy érzem, tudnom kellene. Mert az nem lehet, hogy nem. Gyerekes, de talán igaz gondolat. Mint ahogy ez is: "szerintem jól teszi, hogy a legjobbat keresi még annak árán is, hogy emiatt sokat kell csalódnia."

De persze az is, hogy el kell tudni engedni.
De persze: "Mert én ÉN vagyok"
És persze: "IGEN"

Bonyolult néha a világ attól, hogy ilyen egyszerű.

Van, hogy megbántok másokat. Most ezt a nem közel álló személyekre értem. Furcsa, ki hogyan reagál a szavaimra. Lehet, hogy a stílus vagy az őszinteség a baj, de talán azért elég sokszor a dekódolújukban akad valami gond. Azért én próbálkozom.

Jó döntést hozni nem is olyan egyszerű. Tudod, "Cselekedj meg mindent, ami jó és kerüld el mindazt, ami rossz". Lehet, hogy az utalásaimat lassan már csak én értem... mondjuk én vagyok az egyik fő olvasom (vagy egy jövőbeli énem), úgyhogy ez részben nem is baj. A minap is milyen jól jött, hogy 2005-ben iktattam ide valamit :-)

Olykor eszembe jut, hogy szerintem milyen könnyű jó (a szó egyik legszebb értelmében jó) embereket szeretni, mégis mennyi mindenkinek nehezére esik ez.

A felnőtt emberek sajátos bájának egyik ekletáns példája, hogy (bocs, ha rosszul használom az ekletánst, ideillőnek tűnt) sokat kell múltat idézniük, mert bizonyos dolgokra nem akad idő a jelenben és így bizonyos definíciók fenntartásához válik szükségessé az ismétlés, még csak nem is valami részben új teremtéséhez. Ezt jó észrevenni.

És persze egy konkrétum, ami nem változik: Most is tanulnom kéne. Gyerekség, de ilyen a világ. És ilyen vagyok. És ilyen is voltam. Ilyen vagyok...

12 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://somacher.blog.hu/api/trackback/id/tr656208621

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

haloventime 2013.06.10. 19:09:28

Az utolsó előtti bekezdés elgondolkodtatott. Például te milyen konkrét példára gondolnál ezzel kapcsolatban? Mind amikor például a felnőttek mindig csak felemlegetik, mit csináltak a régi barátokkal, akikkel mondjuk már nem is találkozgatnak?

som 2013.06.10. 20:52:25

Majdnem. Amikor például összetalálkoznak barátok, ösztönösen keresik a közös pontokat, egy pszichoanalitikus azt mondaná, hogy elvégeznek rituálékat az összetartozás jelzése végett. Ez egy napi kapcsolatnál lehet az előző napok legfontosabb eseményeinek felidézésre, de egy felnőtt barátságnál, ahol nincs lehetőség erre, ezek általában nevezetes események, dalok, filmek, sztorik a közös múltból. Például osztálytársként a közös osztálykirándulások, az akkori közös kedvenc dalok (amik sokszor így egy életre kedvencek maradnak), stb. Ez különösen a bulizáskor jön ki, hiszen egy családos buli késő esti traktusa sem jut el soha olyan extrém szintre, mint egy fiatalkori változat. Viszont szükség van igazi szabadidős összetartozásra, ami nem a családról és nem a munkáról szól, hanem valamiről, ami tényleg az adott emberekről szól. Ezért jön létre ilyenkor valamiféle múltidézés. Nem kell feltétlen valami öreges nosztalgiázásra gondolni, de feltűnhet adott pillanatban, hogy a 10 évvel korábbi slágerek és poénok hangzanak el. Ettől még ez valós együtt töltött idő, csak megvannak a sajátságai.

haloventime 2013.06.10. 20:58:10

Értem, akkor hasonlóra gondoltam én is. Egy kicsit, de tényleg csak egy kicsit és ritkán velem és az ilyen régebbiekkel is van ilyen, ettől a barátság mutathatna még előre, de az én esetemben már nem ilyen, úgyhogy inkább kerülöm már a dolgot. Nyilván ezek a régi kapcsolatok helyett kéne újakat keresni, csak ez nem igazán jött/jön össze, mondhatjuk, hogy konkrétan nem, de ez már egy másik történet.

som 2013.06.10. 21:26:06

Igen, mindig kihívás lehet ez, mert ezen még akkor is próbálni kell túllépni, ha tényleg nagyon elfoglaltak vagyunk, de ráadásul sokan úgy süllyednek az ismételgetés mocsarába, hogy igazából lehetne alkalmuk tartalmas kapcsolatok megalapozására, vagy korábban tartalmas kapcsolatok értékének megtartására. Neked miért nem sikerült? (nem muszáj ide válaszolni)

haloventime 2013.06.10. 21:35:03

Hát, ez hosszú, sose tudtam barátkozni annyira emberekkel, de remélem, hogy ez most meg fog változni, szorongás, "unalmas vagyok", "nem tudok miről beszélni", introvertált vagyok, nem vagyok bulizós, nem iszom, sokat és sokáig voltam beteg, nem olyan a kinézetem/személyiségem/összképem, ami a népszerűséghez hozzájárulna, stb. DE itt a blogon (lassan 1 éves leszek én is...) találtam tök jófej embereket (de néhányukat már régebb óta, 2-2,5 éve olvasom), akikkel így online összebarátkoztam, ÉS még élőben is találkoztunk egyszer, és remélem, hogy ez a jövőben folytatódni fog és többször is tudunk majd találkozni.

som 2013.06.10. 21:37:18

Én neked drukkolok :-)

haloventime 2013.06.10. 21:41:30

Hát, kösz! XD

2013.06.13. 11:28:04

felköhögjük mint régi slájmot mindazt mi bánt mindazt mi bántott... ugyi? :) ja meg figyellek is Soma csak h ne hiányozzon! :) de most már a nevem is beírom. zé voltam. enzé.

zhi 2013.07.09. 08:57:31

"szerintem jól teszi, hogy a legjobbat keresi még annak árán is, hogy emiatt sokat kell csalódnia." hmmm...

som 2013.07.15. 07:00:56

Ja egyébként az már nem feltétlen ugyanarra vonatkozik, mint akire a bekezdés többi része, csak sajnos kissé csapongó vagyok.

zhi 2013.07.15. 08:05:25

nem nekem szólt, de magamra vettem. :)
süti beállítások módosítása