HTML

Learning to smile

Friss topikok

Címkék

2006.02.06. 21:40 karamcsand

Újra iskola, sokat segít. Annak ellenére, hogy tanulni kell, sok emberrel össze vagyok zárva, akiket annyira nem kedvelek, munkát ad a gondolataimnak és az időm kitöltését nagyon szépel elvégzi, nincs időm tépelődni. Illetve van néhány értékes ember, akivel összehoz, és ez nagyon is számít.
megszületett a B lapjaim összessége:
1. BME építő
2. ELTE-btk keleti nyelvek és kultúrák
3. BME gépész
4. Szentistvánegyetem környezetvédelmi agrármérnök
5. Gábor Dénes mérnök-informatikus
kompromisszumos, sok nézőpontot figyelembe vesz, azt tényt is, hogy bizonytalan vagyok. Azt hiszem, nem hazudtam magamnak ezzel az 5 jelöléssel, de nem is lázadtam vakmerően mindennel szemben. Rulett ez a javából, de nem orosz, és ez fontos. Nem engedtem olyan szakot megjelölni, amit nem éreztem töredéknyit sem a magaménak.
Megpróbálok szervezi 1-2 programot magamnak a hétre. Holnap nem megyek szerintem koncertre (Hiperkarma), de péntek-szombaton szeretnék időt szánni Zolira és Marcira, igaz, szeretnék Andrással és N.Zolival is beszélgetni, ez majd még kialakul. Következő héten pedig jöhetnek a lányok;)
Bő egy órán át írtam levelet Enikőnek (26K :)), kell ez. Nekem is, és neki sem árt szerintem. Viszont továbbra is kérdés, hogy mennyire szabad ugyanolyan szabályokat vonatkoztatni magamra és rá. Hogy mennyire hasonlít a gondolkodásunk. Végülis valahol mindegy. Bármi, ami aktivizál kissé inaktív embereket, csak jó lehet.
Aludtam ma délután bő két órát. Nevezhetjük fincsinek. Felborítja a bélműködés egyensúlyát, és a napirendet is, de jó. Délutáni hajcsi
Rákerestem most a hajcsira, kiegészítve a vers szóval. Nem egészen azt találtam, amire számítottam, de jobban jártam így. Itt találtam a következő verseket. Olvassátok szeretettel.

Henri Michaux : Részegek

Makrabakacs, mordimilliom és hacuka,
Hajcsut apám, hajcsi anyám,
Megyünk hárman hányni hátra,
Hahotázni hátul azon, ami gátol,
Miamanó meg tudjarosseb,
Ettől a szent naptól kezdve mi fütyülünk a gombostű-
kérdésekre, a borsóért járó visszafizetésre, meg hogy az
izé mizé mit izél, Mi elégedetten elveszelődünk a minden
irányból 400 000 méteres fennsíkon, mégis közel a legfel-
ső magassághoz, de hát az se számít.

(Weöres Sándor fordítása)

Aldo Palazzeschi : Ki vagyok?

Talán költő vagyok?
Nem biztos.
Nem ír, csak egy szót, igen furcsát,
tolla lelkemnek:
"Mánia."
Tehát festő vagyok?
Dehogy.
Nincsen, csak egyetlen szín,
palettáján lelkemnek:
"Melankólia."
Akkor zenész?
Sehogysem.
Nincsen, csak egy hang
billentyűin lelkemnek:
"Nosztalgia."
Hát... mi vagyok?
Lencsét teszek
szívem elé,
hadd lássa minden ember.
Ki vagyok?
Saját lelkem paprikajancsija.

(Weöres Sándor fordítása)

25 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://somacher.blog.hu/api/trackback/id/tr226209533

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

halálka 2006.02.07. 12:20:30

ne haragudj, nem olvastalak végig, csak beleolvastam...őszintén remélem, hogy nem az első helyre vesznek majd föl:), de köcsög vagyok...

som 2006.02.07. 16:30:28

Lehet, de őszinte, és tulajdonképpen neked van igazad valahol

kata 2006.02.08. 09:51:16

Hát, engem is meglepett az első helyed... Azt hiszem, mi mind a bölcsész oldaladat ismerjük inkább :] De azért BME az jó... És akkor még közel is lennél =D A versek nagyon jók, főleg a második. Én is lelkesen keresem önmagam manapság, és a csattanó nagyon találó :]

som 2006.02.08. 15:32:37

bizony az:) szép hogy érted, hogy a bölcsész oldalamat ismeritek inkább? ez érdekel. Ha olyan terjedelmű vagy tartalmú, mailt is írhatsz

kata 2006.02.08. 20:07:53

Nem kell nagyon mély dolgokra gondolni, csak arról beszélek, hogy te költesz, improvizálsz, lélekábrázolsz, meg úgy általában véve GONDOLKODNI szoktál, és ezek a dolgok nem nagyon kellenek az építő szakra például... Mondjuk én nem oda járok, nem tudom... csak sejtés =P Egyébként meg a másik fele, hogy bár köpenyben láttalak már, biosz faktról (?) kifelé jövet, de egyébként - noha az ellenkezőjét se gondoltam - nem tudtam, hogy szereted a fizikát meg az ilyen szörnyűségeket :] Ennyi mindössze...

som 2006.02.08. 20:32:11

nem szeretem:) annyira....

Artúr 2006.02.08. 20:44:01

Ez jó. A mérnökök nem gondolkodnak, mer minek. Amit nem kell, azt nem csinálja az ember. Számolnak és kész. Azért szerintem attól, hogy valaki mérnök, még gondolkodhat ugyanúgy, mint egy bölcsész, csak talán sokkal földhözragadtabbak. De a mérnökökről nem azt kell feltételezni, hogy kockában gondolkodnak, és csak a betonhoz értenek, azért egy építő/építészmérnök legalább olyan szép dolgokat tud alkotni, mint egy festő, vagy egy költő, csak a megépíthetőség korlátain belül. Nézz csak körül Budapest épületei között mondjuk, vagy bárhol a világon. Azt nem bölcsészek építették, és mégis néha olyan, mint egy költemény. Soma, ne hagyd magad. A BME jó, értem? Gyere építő, vagy gépészmérnöknek, énis azt teszem. Jelenlegi állapotomban szerintem csak gépész lesz belőle, mert olyan lusta vagyok, hogy még.

som 2006.02.08. 21:27:25

Lehet alkotni építőmérnökként is, de az leginkább csak esztétika. Ha túlságosan dominál a mondanivaló, akkor már nem annyira jó... Mert torzak és használatban nem annyira jól viselkednek. PL a Parlament szép, szép, csak folyamatosan újítgatni kell. És az még egy nem is annyira mondanivalódomináns épület. Szóval izé. Egyébként első helyen az van, csak nem fognak felvenni, úgyhogy keletész leszek:)

Artúr 2006.02.08. 22:02:41

Akkor ott van példának az Eiffel-torony. Annak nem sok értelme van. Pont mint egy festménynek, vagy egy versnek. Tök értelmetlen.

som 2006.02.09. 01:11:17

Nna és hány van belőle? Bármiben meg lehet nyilvánulni művészien. Csak nem mindenkinek van lehetősége Eiffel-tornyot építeni

Artúr 2006.02.09. 16:27:23

Épp erről beszélek. "te költesz, improvizálsz, lélekábrázolsz, meg úgy általában véve GONDOLKODNI szoktál, és ezek a dolgok nem nagyon kellenek az építő szakra például..." Én erre reagáltam csupán. Bárki megnyilvánulhat művészien, függetlenül attól, hogy mérnök, vagy bölcsész.

som 2006.02.09. 16:43:26

Ez így van. De a bölcsészet elvileg az emberi kifejeződésről szól. Az más kérdés, hogy elvileg csak, tehát sokszor ez nem teljesen teljesül, de kb azért igaz

kata 2006.02.09. 17:50:17

Nem azt írtam, hogy a mérnök nem gondolkodik, és nem gondolkodhat, és nem lehet művészlélek :] Csak hogy nem ezt tanítják neki. És eddig úgy gondoltam, Somának jobban bejön, ha nem a nyomatékról hallgat végig másfél órányi előadást, hanem mondjuk E. T. A. Hoffmannról :] A BME tényleg jó. Ezt sem cáfolom. Üdvözletem Kötekedő Artúr Úrnak :]

som 2006.02.09. 19:06:01

Hoffmannról azért inkább ne, mert ő pont szar. De Ottlik, József Attila, Bulgakov, Teslár Ákos, effélék jöhetnek

Artúr 2006.02.09. 19:21:54

Én nem azt szoktam csinálni, amit tanítanak, de lehet, hogy ezzel egyedül vagyok. :) Ha másfél órán keresztül Hoffmannról kéne hallgatnom a hülyeségeket, akkor rövid úton elegem lenne belőle. A művészetet nem tanulni kell, hanem átélni szerintem.

som 2006.02.09. 19:40:21

Viszont az alkotáshoz tudás is kell. Lehet zenélni lélekből is spontán, de abból nem lesz olyan zene, mintha valaki tanul zenélni, és aztán abból építkezik. pl

Artúr 2006.02.09. 19:53:21

A művészet hobbinak nagyon jó. De önmagában nem nevezném foglalkozásnak. Értem amit mondasz, ez így van, csak arról beszélek már egy ideje, hogy némely mérnöki alkotásoknak legalább annyi művészi értéke van, mint egy versnek. Például ha egy költő Párizs szépségéről ír, vagy egy festő lefesti, akkor nem árt észrevenni, hogy Párizs 95%-ban mérnökök eredménye.

som 2006.02.09. 20:07:04

Szerintem egy város szépsége más jellegű, mint egy vers, zene, festmény szépsége. Előbbi egy élettér, és ennek a határain belül alakul ki valamilyen formája, amit az ember elsősorban emlékek alapján szeret meg. Ellenben a művészetek esszenciát akarnak megfogalmazni. Ami annak is számít, aki életében először hall zenét, és nem csak annak, akinek van ebben múltja. A várost viszont, 50évnyi erdei élet után én kifejezetten rondának találnám, mert tényleg az. Zsúfolt, büdös, undorító. Nem csak a Louvre-ból áll Párizs, hanem a fekete, és a török gettóból is. Most is undorítónak találom, csak én szeretem az undort. Nem hiába van olajos galamb képe kirakva a szobámba. Tudatában akarok lenni mindennek. A művészet építészetben vagy akármiben történő kifejeződése egy dolog, és egy másik az, hogy létrehozzunk dolgokat a céloknak megfelelően, pl épületet. Ezek összefolyhatnak, mert esztétikára az építészetben is szükség van, de egy "öncélú" műalkotásnak nem csak egy eleme, hanem alapja ez.

Artúr 2006.02.09. 21:52:57

A mérnökök nem mocskosra tervezik a városokat. Az az emberek kényelmes életmódjának a következménye. Nem tudom, hogy milyen lehet annak egy város, aki még sohasem látott, szerintem elsőre csodálnák, és csak pár év után jössz rá, hogy ronda, mocskos, és élhetetlen. Márpedig az építészet legalább annyira művészet, mint bármi más. Sőt, szerintem csak az tekinthető művészetnek, amit nem azért csinálsz, hogy megéljél belőle. Ha már eladod, akkor nem művészet többé, hanem az ingyenélés egy formája.

som 2006.02.09. 22:50:24

és mi van azokkal a művészetekkel amik teljes embert kívánnak?

Artúr 2006.02.09. 22:59:51

Az olyan művészek legyenek csórók, vagy haljanak éhen, és ne akarjanak megélni, hanem adják át magukat a művészetnek.

som 2006.02.09. 23:04:23

hát azért nem árt élni Pláne, hogy az alapanyagért is fizetni kell

kata 2006.02.09. 23:12:52

Kell egy pártfogó ;]

som 2006.02.10. 00:58:11

vagy egy gazdag szerető, esetleg házastárs, esetleg mindkettő

halálka 2006.02.10. 12:20:15

no most végigolvastam...:) szurkolok, hogy 2. légy:) méginkább, hogy magad.
süti beállítások módosítása