A nap felismerése: a fémhúros gitárokon egy hang lefogásánál nem csak hogy nehéz teljesen lenyomni egy húrt, hanem nem is szabad, mert már ettől a hosszváltozástól is elmászik a hangmagasság. Kész röhej.
Vajon miért nem volt eddig a világon egy olyan beteg elme, aki kitalálta volna, hogy vonós hangszert bundozzon? Olyan kézenfekvő ötletnek tűnik, de még sem... Jó, nyilván a bund nélküli mezúra több lehetőséget rejt, és egy cselló vagy a nagybőgő nem annyira néphangszer, mint a gitár (ergo abszolút botfülű laikusok nem vesznek egy csellót és kezdenek el autodidakta módjára megtanulni néhány csellósnótát, hogy a koliban előadják), de azért mégis...
Írok házi dolgozatot, nem megy a kívánatos sebességgel, de halad. Kicsit néha kell rajta gondolkodni. Majd a köz javára felajánlom, mert szerintem pont alkalmas lesz arra, hogy a TA* alapfogalmait megértesse és 1-2 példán keresztül rögtön gyakorlattá válik a dolog és érdekes következtetéseket lehet levonni.
*Tranzakció-analízis