HTML

Learning to smile

Friss topikok

Címkék

pótlási hét

2009.02.14. 01:22 karamcsand

Na szóval nézzük is meg, mi történt velem mostanában. Az imént realizálódott bennem, hogy az utóbbi három hétben teljesen leálltam. Ejnye.

Voltunk Pájóval Presser-koncerten. Odafele összefutottunk egy régi ismerőssel és a párjával, örültünk nekik. A koncert lassanként megkezdődött, visszaszámlálással, szerződéssel a közönség és a művészek között. Aztán jött az est házigazdája és számtalan egyéb jeles személyiség. Nem annyira nagy meglepetésre Rúzsa Magdi és Novák Péter. Valamivel nagyobb meglepetésre Falusi Mariann, Mókus, Sipeki Zoltán, Gál Gábor, Mihály Tamás, ...
Pájóval hosszú idő óta az első koncert, amin végig ottvagyunk. Hiányzott már a koncert-élmény is. Jó volt, jól éreztem magamat.
Kis ugrás más témára: Forgalmin megbuktattak; igaz, az utolsó 10 percben egy nem annyira halálos hiba miatt. Hétfőn megyek újra. Közben Pájó is elkezdett vezetni az én nagy örömömre. Szívem egyetlen Skodája pedig már vár.

Átmentem a Mathematics 3 című tárgyból, ami nagy örömet okozott nekem; az kevésbé, hogy sok tárgyat buktam. Most hozzáigazítottam az órarendemet a munkához, tanulni is fogok a hétvégén már, pedig ez csak az első hét volt. De muszáj.
Beszúrok ide egy ingerült *-t, amit sok szeretettel küldök az én hallgatói képviseletemnek, akik valamely titokzatos oknál fogva egy éve elintézték, hogy a zh-knak csak a felét lehessen pótolni; egyes tanszékeknek, akik úgy gondolják, hogy ha felveszek egy tárgyat egy időpontban, attól még ők mondhatják azt, hogy az első gyakorlat elmarad és helyette egy általuk választott időpontban tartanak előadást, akár ráérek, akár nem; és mindezt csak a tanszéki hirdetőtáblán teszik közzé, amit bizonyára vizsgaidőszak vége fele rengetegen néztek... Valamint mindenkinek, aki szereti és megérdemli.
Aztán teaház. Dolgozom serényen, ennek következtében a szabad estéim száma ehem hát igen csekély. Pájóval töltött éber órák száma ehem elenyésző. De ezt hagyjuk.
Szóval a munka továbbra is egész jó, még ha ki is vesz sokat belőlem és az időmből. Érdekes emberi tapasztalatokkal is gazdagodom, pl. ma határozottan ez volt a helyzet, volt aki nagyot nőtt is a szememben. Asszem.
Aztán meglepetésemre kaptam egy e-mailt F."L."B.-tól, nemdohányzó nemkoncertet tart 0,5 és 1 közötti valószínűséggel jövő pénteken a Bakáts téri Orfeuszban. Ajánlom mindenkinek. Nagy bosszúságomra én akkor dolgozom, de talán még a végére odaérek és találkozom legalább a közönséggel, ahol bizonyosan találok barátokat.

Mostanában sokat Go-zom, elsősorban munka után, éjfél és 1 óra között, mert ilyenkor nem tudok még aludni, és ez nem csap nagy zajt. Remek játék, nagyon egyszerű, de elég komplikált is. Nem vagyok róla meggyőződve, hogy átlátom a korlátait a játéknak és sokat kell még tanulnom. mindenesetre 21 kyu-ra már felküzdöttem magamat (30 kyu van, minél kevesebb, annál jobb, utána danok, minél több, annál jobb), és ez azért jó. Persze azzal is tisztában vagyok, hogy még ha itt el is jutok mondjuk 5-10 kyu-ig, a gyakorlatban ez nem sokat jelent, mert bármelyik közepes kínai vagy japán versenyző elver, mint kanász a botját. Legalábbis ez a gyakorlat, ahogy hallottam. Európában nem annyira népszerű a Go (pedig a világon többen játszák, mint a sakkot), ezért csak kisebb versenyek vannak, aminek győzteseihez időnként eljön 1-2 távol-keleti mester és szarrá veri mindet. Persze van pozitív példa is. Kőszegi Diána az első magyar profi danos Go-játékos és Európában a harmadik, ami azért nem rossz. Most Koreában tanulja tovább a játékot. Jellemző egyébként, hogy Budapesten programozó matematikusnak tanult korábban.

Pájóval voltunk Operában, az Anna Kareninát néztük meg balettelőadás formájában. Azon túl, hogy a lábaim nem férnek el és a közönség kultúráltsága finoman szólva mérsékelt, nem volt rossz a darab. Mindazonáltal számomra nem nyújtott különösebb katarzist. Nem érzem úgy, hogy a balettnak erős kifejező ereje lenne. Talán lehet. De a stílusban annyi hagyományos megkötés van szerintem, hogy modorossá válik a mű. Itt már az is kész csodaként hatott, hogy egyik-másik jelenetet kizárólag timpani és egyb dob kísért. (megjegyzem: felvételről) De én ennél többre vágyom. Ha csak táncmozdulatokkal és zenével próbálnak egy történetet elmesélni nekem, akkor ott lehet, hogy nem ártana több zenei és táncstílust felvonultatni. Persze ezt Csajkovszkij írta, és a zene köti a táncot, így marad a mű az, ami. Marad annak élvezete, hogy a hagyományos szimfónikus zenekari felépítéshez képest több a cselló, a nagybőgő, így érdekesebb a mű.

Aztán időközben elutazott a nővérem Indiába, amihez nem kívánok hosszú kommentárt fűzni. Igazából már nem is tudok; azt gondolom, szinte minden szó ki lett mondva, minden gondolat meg lett gondolva, megint olyan állapotba jutottunk, hogy a dolgok mennek a maguk útján és tátott szájjal nézzük csak, hogy NA EZT MÉGIS HOGY?

Voltunk Moziban is, megnéztük a Madagaszkár kettőt és egész jó volt.

Aztán az én párom volt beteg is, ami meg nem volt jó, bár itthon töltött egy hetet, és az neki nagyon jót tett.

Voltam egyetemen, egész jó óráim vannak. Gyakvezérek nagyrészt fiatalok, ami jó. Egyetlenegy van, aki szerintem alkalmatlan a feladatra, de valahogy majd átvészeljük. Van egy tárgyam a környezetvédelemről, aminek előadója kicsit idős úriember ugyan és ezért lehet, hogy időnként szundira késztet minket, de a tárgy érdekes.
Összetalálkoztam régi ismerősökkel. Kettő közükük párként folytatja pályafutását, ami kicsit meglepett, de fő, hogy nekik jó.
Egy másik emberrel egy közös félévem volt és időnként beszélünk néhány szót, ehhez képest azt mondta, hogy hívjam fel, ha inni akarok és ő szívesen eljön velem:)
Dty-val is összefutottam hosszú idő után, örültem neki. Épp szenved az újrafelvételivel meg egyebekkel.
Bizonyos K.B. úrral zenélésre készülünk, remélem a legjobbakat.

Vettem egy könyvet a kalligráfiáról, ami eléggé érdekel. Ha lesz rá pénzem, veszek valami épkézláb tollkészletet meg ecsetet és kicsit játszadozom velük. Garamondot, meg Verdanát, de talán majd tuğra-t is egyszer.

10 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://somacher.blog.hu/api/trackback/id/tr666208782

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Csöpp Csaj 2009.02.14. 16:57:43

Mi is megnéztük Anna Kareninát, bár a Madáchban, és musical változatban. Nekünk nagyon tetszett, bár a hórihorgas fiatalember is küzdött lábának elhelyezésével.. :) Ilyenkor nagyon tudlak benneteket, nagyra nőtt emberkéket sajnálni..

bóbitabóbita 2009.02.14. 22:59:09

Én is láttam az Anna Kareninát az Operában balett változatban, és nekem n agyon tetszett, igaz hogy ha nem ismerem biztosan nem jöttem volna rá miről szól de nem is azért mentem. A Madáchban is láttam, érdekes összehasonlítani a két feldolgozást. Az Operába járók kultúrálatlanságával kapcsolatban azt hittem, csak nekem tűnik fel. Szomorú hogy már nem sokan gondolják úgy hogy ha már Operába megyek úgy öltözöm fel, és viselkedek, Régen ez ünnep volt, ha az ember odamehetett, és van akinek még most is az. Ja és a vakoknak van a papírpénzeken Braille - írás:D:Púgy tudom:D a fémpénzek meg dombornyomásosak, és felimserik őket:Dén nem tudnám, de hát nekik megy:D

Kata 2009.02.15. 14:03:41

F. "L." B. az, akire én gondolok? tehát ismerem én? mert akkor biztosan ő. és örülök hogy írtál, mert régen nem...

som 2009.02.15. 16:34:04

Igen, ő az. A fémpénzek felismerhetőek biztosan bárkinek, mert az ötvenes oldala sima, a húszasé bordázott, a tízesé sávosan bordázott, a százas bordázott, az ötösé sima. Illetve van méretkülönbség, csak a tízes és a húszas illetve talán az ötvenes hasonló, de ezek között a bordázás egyértelműsít. A papírpénzekről nem tudok, most előrántottam kettőt, de nem találtam Braille-t. Egyéb dombornyomás lehet, pl feltűnő a hátoldal jobb szélén lévő minta, ami az ezresen három vonal és egy nyíl, a kétszázason három sraffozott négyzet, a kétezresen négy sraffozott négyzet, a tízezresen négy vonal és egy nyíl, a húszezresen öt sraffozott négyzet, az ötezresen pedig 4 gyűrűs kör. Viszont én ezeket tapintani nem tudom igazából és csak azért gondolom, hogy vakoknak van, mert egyébként semmi értelmük. (20 perc szünet) Megnéztem az MNB honlapját és megtaláltam az erről szóló részt. Metszetmélynyomtatással készültek ezek a cuccok és tényleg a vakok és gyengénlátók segítését célozzák. Nekem az Operában az a furcsa, hogy olyan, mintha nem lenne meg igazán a közönsége. Bár lehet, hogy csak a közönségszervezők nem elég igyekvők. De nagyon furcsa, hogy a nézőtér minimum 20-30%-a üres, rengeteg a külföldi és a nem megfelelően viselkedő és öltöző ember. Színházakban is látni hasonlót, de ott ritkán látok ennyi üres helyet, még a szűkebb közönséggel bíró daraboknál sem. Igaz, ott van lehetőség kisebb színházba, stúdiószínházba vinni a darabot, Opera pedig csak egy van

bóbitabóbita 2009.02.16. 19:03:18

Nos a papírpénzekkel kapcsolatban olvastam, hogy maguk a vakok is úgy gondolják, hogy nem igen használható, sokan nem is tapintják, a jelek a használattól elkopnak, vagy a gyűrődésektől használhatatlanná válnak. Most én is megnéztem, és én sem találtam, nekik kifinomultabb ugyan a tapintásuk, de úgy tűnik nem eléggé. Hát ezt sem sikerült valami hatékonyan megoldani, de majd talán egyszer. Színházakban nem nagyon láttam, legalábbis ekkora számmal nem megfelelően öltözködő embert. Én szerintem valami oylasmi lehet, hogy az Operába sokan mennek csak azért mert az Opera, és oda már ugyan azért mégis el kell menni, a külföldieknek, is elsősorban szinte kötelező látványosság, és elenyésző az a néző aki tényleg az előadásért megy, míg a színházba, főleg a kisebb színházakba már ténlegesen azok mennek egy - egy darabra akiket a darab érdekel, nem az épület. Most legutóbb az Operában ült mellettem egy huszonéves srác, ő mesélte a hölgynek aki mellette ült,hogy eddig egyszer volt itt, és akor is azért mert le kellett rajzolni az épület valamelyik részét belölről, aztán most volt egy lehetőség, és gondolta eljön, és hát eljött, végigülte, aztán hazament...De mondjuk én be se engedném, aki farmerban, meg sportcipőben jön el, még szórakozóhelyeken is hány helyen van megkötés az öltözetre, és ellenőrzik a kapuban, az Operában meg mindegy?:S

som 2009.02.16. 19:49:03

Melyik szórakozóhelyen van megkötés a megjelenésre? Én csak a vájt szenzésönről tudok :)

Kata 2009.02.16. 20:51:40

elvileg sok helyen van dresscode, mondjuk ezeket nehéz betartatni pláne ha a kabáttól nem látszik semmi, de valóban jó ötlet lenne bevezetni az Operában is. Én az Operettbe és a Vidámba járok rendszeresen, és nagyon vegyes a felhozatal, vannak hiphopos csávók és kisestélyis hölgyek egymás mellett. Sajnos gyakran én sem öltözöm megfelelően, mert iskolából-munkából megyek az előadásra, de valóban az a jellemző, hogy aki oda nem illően öltözködik, az azért teszi, mert fogalma sincs róla, hogy pl öltönyhöz nem veszünk túracipőt (megtörtént eset). Én még nem voltam az Operában. Operát csak az Erkelben láttam anno. De tervezem, hogy elmegyek, mert szeretem a operák történeteit. A Traviatát, Aidát, Toscát, stb azért meg kéne nézni egyszer az életben.

bóbitabóbita 2009.02.16. 21:55:14

hmmm hát nem pontosan, csak mindig látom Exit - be meg iylen helyeken hogy a bulihirdetésekhez odavan írva, de Studioba asszem, meg az ilyen hasonló helyeken:D

bóbitabóbita 2009.02.16. 21:56:28

kimaardt az eleéből egy szó:Dnem tudom pontosan:D

som 2009.02.17. 07:17:39

módosítás: F. "L." B. a Cd-fűben nemkoncertezik pénteken.
süti beállítások módosítása