HTML

Learning to smile

Friss topikok

Címkék

Kérdések a blogolásról

2011.07.04. 23:20 karamcsand

A Facebook feltette a nagy kérdést: Mi végre a blog? Azt gondolom, van megfelelő funkciója még mindig, csak néhány volt funkciója megszűnt a tömegkommunkáció új eszközei által. Úgyhogy fejtörés, meg újra írás. Nem újraírás. Bár még az is lehet. Most elkapott egy kis kreatív roham, úgyhogy talán lesznek szellemi termékeim sokan ismét.

-

Megnéztünk egy Audrey Tautou-filmet ma és egy jó ideje ismerős toposszal találkoztam benne megint. Ez a következő: Az egyedül élő főszereplő lányzó különösebb gondolkodás nélkül belecsap a lecsóba, belekeverve magát, a férfi főszereplőt és egyéb potenciális áldozatokat egy jó nagy kulimászba, majd addig kavarja a szart, amíg végül egyszer csak eltörik a mécses, és könnyes szemmel néz ki a nagyvilágba. Ezek után e csávó -annak ellenére, hogy hányszor szúrt ki vele- a karjaiba veti magát és boldogan élnek, míg meg nem halnak.

Az egy dolog, hogy hepiendre van szükség. De újabb és újabb filmekben látom azt, hogy ez annak ellenére valósul meg, hogy előtte milyen szinten gyötört a női főszereplő másokat. Először azt hittem, ez csak a magyar filmek sajátja, de tévedtem.

Egyúttal ez számomra már-már valami neofeminista hozzáállás megjelenítője is. Persze futhatunk néhány kört veletek, akik most felhoznátok, hogy de a férfiak és stb. Így van, vannak bunkó férfiak, van patriarchális családszerkezet, csak párhuzamosan már létrejöttek azok a férfiak és nők is, akik ezt már ebben a formában nem gyakorolják. Viszont egyesek átesnek a ló túlsó oldalára és hirdetik, hogy az a jó pasi, aki végül mindenét odaadja a nőnek, függetlenül attól, hogy az cserébe mit teljesít. Én is megnézek néha limonádé filmeket, de amikor ezt a jelenséget tapasztalom, kiráz tőle a hideg.

Martin Endre mondta a BME-n, hogy már nincs szükség a férfiakra, ez a csajok évszázada. Minden kétséget kizárólag adottak a feltételek, de azért felkérem a kortárs női hölgyeket, hogy építsenek ki magukban valami értékrendet és vegyék észre, hogy könnyen ők is helytelen utakat taposhatnak ki.

-

TiszaP megint lesz. Várom. Előtte Kárpátalja. Azt is.

-

Írtam zenét, van megbízásom is zeneírásra. Úgyhogy teszem, amit kell. És tanulok hozzá kicsi ezt-azt. Mert tanulni kell. Mert így maradhat ember csak az ember.

-

Lett basszusgitárom. Kicsit csalódás, mert sajnos az olcsó elektroakusztikus basszerek olcsó minőségűek is. Gondolok ez alatt arra, hogy a rezgőtest mérete nincs megnövelve, -pedig kellene- hogy a fej elég ormótlan, hogy a hanglyuk nem standard méretű, a nyakról nem is szólva és persze a test élei kiábrándító műanyagból vannak. Viszont: 35rugóért olyan hangszerem van, amihez egyébként ennek legalább ötszörösét szokták elkérni. Az elektronika oké és a hibái ellenére is szerethető a jószág.

-

Jártam a Stage Shopban a múlt héten. Megnézegettem a cseh manufaktúrás Furch hangszereiket, de sajnos csalódást okoztak. Nem hangminőségben, hiszen ahhoz annyira nem értek, hogy komoly kritikát mondjak róluk, viszont a hangszerek külseje szerintem messze nem éri el az árak színvonalát. Kicsit komolyan vehetnék már magukat a hangszerkészítők. Számomra elképesztő, hogy mennyire nem igényesek sokszor. És nem csak a magyarok. Elkezdtem nézegetni neten manufaktúrákat, de még nem találtam olyan hangszert, ami külsőre is lenyűgözött volna. Legalábbis elektroakusztikus témában. Spanyolgitárokból van mérhetetlen sok és sok szép hangszer is, elektromosok esetében pedig akkora a dekorációs szabadság, hogy fura is lenne, ha nem lennének szép hangszerek. Ráadásul a PRS már rég felrakta a pontot az i-re (hogy a kópiákról ne is beszéljünk), úgyhogy ott nem lehet panasz.

Na jó, pontosítok. Nem arról van szó, hogy ronda és pocsék gitárokat készítenének a manufaktúrák. Csak egyszerűen nem tudnak esztétikai alapszabályokat és ezért olyan gitárok jönnek létre, amelyek külseje nem egy koherens valami. Ráadásul kétségbeejtően kevesek képesek a matricás rozetta és a falevélmintás hanglyukak giccse közötti utat megtalálni a fedlap díszítésekor. Arról már nem is beszélek, hogy azok a nagy gitárgyárak, akik az elektromos gitárokat több tucat színmintával árusítják, az akusztikus szériában natúr fa, kék, fekete és sunburst, esetenként vörös színnel tudnak csak előrukkolni. És kétségbeejtően sok Dreadnut formájú hangszert árulnak, viszont nagyon kevés Super Jumbot és műanyag hátú gitárt.

-

Voltunk Enzével esküvőn és olyat nevettünk, hogy csoda.

-

Volt Hiperkarma visszatérés, Emléxel?-bemutatás, mindenféle barikák, meg Bérczesi Hunniás koncertje. Valamennyi csodálatos. Igen nagy riszpekt Bérczesi Róbertnek nem csak azért, mert összerakta az új évtizedet is az előzőhöz hasonlóan príma anyagokkal kezdi, hanem mert a koncertjei végén boldognak látszik. És az jó. Még neki is.

-

Vettem egy füzetet, hogy írjak. Remélem, fogok.

-

Volt barack meg cseresznye meg eper. Most is vannak, csak átalakultak.

-

Még mindig nem voltunk a Pintyben. Pedig kéne menni és rajzolni csikóhalat.

-

enyi.

10 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://somacher.blog.hu/api/trackback/id/tr596208645

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

bence___ 2011.07.05. 08:56:10

Blog az kell.

Ettitike-tike lány 2011.08.17. 13:34:59

Akkor lehet, hogy innen tanuljuk, hogy ezt lehet a pasikkal?! :P De azért azt ne, hogy " függetlenül attól, hogy az cserébe mit teljesít"... erről szól?! teljesítésről, és főleg cserében-ről?!... ezt még neked sem hiszem el, sőt főleg neked nem... remélem, csupán "nyelvbotlás" volt... Amúgy a "női hölgy" is Mariné :P, és szerintem ne csak mi építsünk értékrendeket. Én legalábbis szívesen igazítanám a magamét a titekhez (amolyan archaikus, kicsit-sem-emancipunci módra), ha lenne mihez...

Ettitike-tike lány 2011.08.17. 13:35:44

Jajj, és az "írtam zenét, és még fogok is" részt meg is lehet hallgatni? :$

som 2011.08.18. 21:42:03

A vinyóm megsemmisített mindent, úgyhogy nem. Viszont mások alkotását fogom stúdióban játszani nem sokára, ha minden igaz (azt majd megmutatjuk) és vannak saját ötleteim, amiket fejleszteni kellene, bár ez nekem mindig nehezen ment. Meglássuk. Szerintem a film csak tükör a világnak. Csak a világnak elég homályos a látása és időbe tellik, amíg rájön, hogy hogyan néz ki a feje. Nem a "cserében mit teljesít"-ről szól, de szerintem te is pontosan tudod, hogy ha valaki egy kapcsolatban csak ad és nem kap, vagy legalábbis sokkal többet ad, mint kap, akkor az nem fog jól működni. Nagyon sokszor nagyon sokáig működnek aránytalan kapcsolatok, de ott csak halmozódnak a fájdalmak. Martintól ér nyúlni :-) Hogy érted, hogy ne csak mi építsünk értékrendeket? És mi az, hogy a 'titekhez'?

Ettitike-tike lány 2011.08.19. 11:09:35

"Csak a világnak elég homályos a látása és időbe tellik, amíg rájön, hogy hogyan néz ki a feje." :D :D :D

Ettitike-tike lány 2011.08.19. 11:18:05

Martintól bizony ér :P... örülne is, ha tudná :P.... Szerintem meg nem a méricskélésről szól, hanem a feltétlen odaadásról. Ha már számolgatni kell, akkor rég rossz... vagy nem? Persze nyilván, gondolom, ez két irányú, nade ahol nem, ott nem is kapcsolatról beszélünk, hanem egyoldalú rajongásról... :D És csak halkan jegyzem meg, hogy nem muszáj, hogy mindig minden magunkról szóljon... nem biztos, hogy normális hogy a másiknak okozott örömöt, boldogságot (a boldoggá tételét) áldozatként éljük meg, és hosszútávon "fájdalmakat" halmozunk belőle. :S És erről eszembe is jutnak Berne sértődés zsetonjai, és az ebből kialakuló, messzire mutató játszmák. Mármint hogy "tietekéhez", azaz a kortárs "férfi urakéhoz"... és most hogy leírtam rájöttem, hogy ez a fogalom így átfordítva talán még gazdagabb is... csak ámulok, mennyi többletjelentése van... hogy férfi is, meg úr is... :)... a nők álma :P

som 2011.08.19. 18:49:26

Bizony, én tudok jó mondatokat írni :-) A feltétlen odaadás stimmel, csak az nem, ha sok feltétlen odaadás után nem érzed magad jól és vakarod a fejed. Olyankor pedig nem árt egy pillanatra számot vetni, még ha nehezebb is, mint szemet vetni. Az átadott boldogság nem szabad, hogy veszteség legyen. Nekem sosem volt az. De ha a másiknak sok boldogságot adunk és már azt sem kapjuk meg, hogy élvezhetjük az ő(k) örömét, akkor az nem jó. A férfiakkal az a baj, hogy nem igazán a maguk életét élik. Vagy nem tudom. Kevés olyan férfit látok a korombeliek között, aki irányítja az életét és boldog irányba tudja irányítani.

Ettitike-tike lány 2011.08.19. 18:58:51

Most is tudtál: "nem árt egy pillanatra számot vetni, még ha nehezebb is, mint szemet vetni" :D :D :D Jaja... van ám benne valami, és lehet hogy én vagyok túl ijedős, de amikor azon kapom magam (vagy a másikat), hogy számítgat(ok) (hogy egyáltalán ez felmerül bennem/benne), akkor megrettenek, átértékelem az életem, és általában jó messzire megyek... (És milyen jó a magyar "számítás" szó kétértelműsége erre :P) Azt az állapotot mondjuk már nem tudom elképzelni hogy " már azt sem kapjuk meg, hogy élvezhetjük az ő(k) örömét"... ez akkor van, amikor már nem tudjuk boldoggá tenni, vagy amikor már nekünk nem okoz örömöt az ő boldogsága, nem? Hát akkor meg mi a búbánatot keserítjük még egymás életét? Nem tudom mit jelent, hogy "nem a maguk életét élik"... nincs sajátjuk? ki tiltja meg hogy legyen? lusták kialakítani? Sajnos én is, de még olyat is keveset, aki akarja irányítani... akinek igénye van rá, hogy ő irányítsa... ez olyan elkényelmesedős/-ett férfi generáció, nem?

zer0 2011.08.19. 23:07:37

1) Abból indulsz ki, hogy mindenki őszinte - másokhoz illetve önmagához. Ez nem így van. Ha az ellenkezője lenne az alapfeltevésed, szerintem statisztikailag közelebb járnál a valósághoz. 2) A boldogság szubjektív fogalom, ugyanúgy ahogy van aki azt képzeli, hogy a saját önzése, vagy az, hogy kihasználja a másikat, az valamiféle 'személyes' dolog, az az 'egyéniségének' a része, amit a másiknak 'el kell fogadnia', mintegy bizonyítandó a 'szeretetét'. És sokszor a zsák meg is találja a foltját. 3) Nemtől teljesen független az, hogy ki mennyire 'irányítja' a saját életét. Egyszerűen a legtöbb ember számára - még ha gondolkodnak is ilyen dolgokon - a saját egyéni, pillanatnyi tapasztalatuk mindenek felett áll. Értelemszerű, hogy egy ilyen helyzetben csupán arra szolgál majd az 'elmélkedés', hogy utólag megideologizálják a tetteiket. Már pedig mindent meg lehet ideologizálni. Ja amúgy Soma, ha érdekel vettem fel valamit a basszuson, csak szólj rám majd. :)

zer0 2011.09.06. 11:30:23

hát úgy látszik tényleg ilyen ijesztő vagyok :)
süti beállítások módosítása