Kijavítottam a femint femininné, nekem 8, az előbb megette egy lap az éppen írandó bejegyzésemet, morr.
Válaszoljatok a kétdésre
2006.12.14. 20:11 karamcsand
24 komment
A bejegyzés trackback címe:
https://somacher.blog.hu/api/trackback/id/tr426209245
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Messire 2006.12.14. 23:53:17
Hát a kérdésed igen csak mélyre és messire vezet. ( nem új a probléma: mik a társadalmilag rögzült nemi szerepek, viselkedésmodellek, hol húzódnak a határok stb.) Egyrészt arra a problémára, hogy milyen a férfi ideája (vagy sztereotípiája), azaz mik azok a lényeges és jellemző tulajdonságok, amik a férfit (biológiai értelemben) férfivá tesz (viselkedési, picológia értelemben). Ha ettől eltér egy adott férfi , pl viselkedésésben (de biológia szinten pedig megegyezik) akkor azt nevezhetjük az emberünket femininnek, hiszen a férfira jellemző képtől való eltérés csak a női sztereotípiához vezet (ha eltekintünk a köztes esetektől).
Röviden:
1. határozzuk meg, hogy milyen a férfi általánosan (idea), tulajdonságok, jellemző viselkedés stb
2. női kép meghatározása, a szempontok ugyanazok
3. a két kép összevetése, találkozási pontok alapján meghatározható, hogy v.ki feminin vagy sem
De itt nincs vége a kérdésnek. A másik dolog az, hogy meg kell mondanunk, mik azok a tulajdonságok, amiket a feminin férfi átvesz a nő modelltől. Eddig csak külön választottuk, hogy ez a férfi és ez a nő. Ez már elég szubjektív terület, hogy kinek mi nőies/feminin, ha azt vesszük, hogy ha egy férfi kedveli pl a romantikázást, akkor arra is mondhatjuk, hogy ez egy releváns női tulajdonság (a romantikázás) , tehát az illető feminin. A másik véglet az, ha azt mondjuk, hogy ez meleg.
Messire 2006.12.14. 23:55:21
Lehet, hogy a sztererotípia szót nem teljesen jól használtam... no mindegy, több is veszett Mohácsnál.
2006.12.15. 00:15:54
Soma ha én tudom rosszul, szólj, de szerintem feminim. Ha már kijavítod, javítsd jól
Kit nevezek feminim fárfinak? Chandlert.
Dóra 2006.12.15. 00:17:09
Na igen.Fárfinak senkit nem hívok
Zoli 2006.12.15. 07:13:30
a helyesírási kéziszótár szerint feminin. a kérdésre meg nem tudok válaszolni. olyat tudnék mondani, hogy az egyik férfi femininebb a másiknál. szóval ha mondasz mondjuk 10 embert, akkor femininség szerint sorba tudom őket rendezni. de ezek nem abszolút szintek, és szerintem irtó szubjektív, hogy kinél hol van a határ. inkább arról lehetne elmélkedni, hogy jelenleg tendencia a férfiak elfemininizálódása, ahogy a lányok körében is egyre nagyobb divat a leszbikusság felé orientálódni.
N-i 2006.12.15. 07:49:46
N-nel van, mert a "női jellegű" latin megfelelője femininus,-a,-um (ráadásul é-vel mondták). Jó kérdés, hogy a "maszkulin nő" kifejezés miért jóval ritkább, mikor elég aktuális lett volna már a nadrághordás után bevezetni. Amúgy az "elfeminizálódás" nem újkeletű dolog, mert erre is van ősöreg latin szó: effeminor, bezonyám. Hogy vmi konkrét is kerüljön ide, leginkább a külső megítélésre, látványos dolgokra SZOKOTT korlátozódni a szubjektív megítélés: magas hang, túl finom mozdulatok, affektálás, szőlőzsír a szájon (hol máshol:)), rózsaszín ruhanemű, no meg ha sír az emberünk. Fura, hogy az olaszoknál ez nem probléma, pedig ott igazán férfias férfiakat találni (sztereotípiák + egyéni élmények).
Pájó 2006.12.15. 08:22:21
A rózsaszín ing ma már nem jelent feminin hajlamokat: egyszerűen ez a divat, és ha vmi macsó divatos akar lenni, képes felvenni "lazacszínű" inget :)
Szerintem a nők miatt van egyre több feminin férfi. Az emancipáció eredménye, hogy a férfiak is egyre több "női" feladatot látnak el, ezek némelyike eredményezhet másfajta lelki beállítódást. Szerintem az érzékeny lelkű férfi is feminin kissé, és azt gondolom, hogy ezt nagyrészt mi nők várjuk el tőlük vagy alakítjuk ki bennük (ha nem is személy szerint X Y-ból, de társadalmi elvárás szinten).
Pljuskin 2006.12.15. 09:11:53
Én a hiperkarma dobosát nevezném feminin férfinak. Meg mindenkit aki rá hasonlít:)
lásd: www.frenk.hu
som 2006.12.15. 11:43:54
Frenk aranyos:)
szerintem nem feminin önmagában egy érzékeny férfi. Legalábbis valamilyen szintű érzékenységgel kell, hogy rendelkezzen szerintem minden ember. Max másfajta érzékenység. Azt, hogy ez a másfajtaság hogyan nyilvánul meg, azt már nem tudom biztosan megmondani. Talán érzékenyég kontrollja/ kimutatásának mértéke. nemtom...
Az a rosszmájú gondolat jutott eszembe, hogy most, hogy a férfiak feltalálták a mosógépet, a nők már elvárják, hogy tanuljanak meg kézzel mosogatni...:)
Leszbikusnak lenni tényleg divatos, főleg keleten. Legalábbis az utóbbi időben látott 2 kelti filmből 2-nek leszbikus lett végül egy főbb szereplője.
Egyébként talán főleg a gyengeséggel (is) függ össze a feminitás. Hagyományosan a nők gyengék, a férfiak erősek, uff. A finom mozdulatok és egyebek ugye a gyengeségre mutatnak leginkább. Ha meg egy nő izmosabban, kockásabban mozog, akkor az férfiasabb lesz.
A maszkulin nő fogalma szerintem csak ilyen vonatkozásban létezik. Külső jegyekben már annyira közel áll a női öltözködés a férfihoz, hogy nem tűnik fel, ha megegyezik vele. Max a nő észleli, hogy ,milyen jó is az, ha nem fázik meg a dereka a csípőgatyától, mert árulnak olyat is, aminek van dereka.
Visszafele ez nem működik, mert a hagyományos férfi ruházat megegyezik az aktuálissal, a női hagyományos meg jó távol van a mai női átlaggal. Tehát van olyan nőies ruha, ami csak a nőies halmaznek eleme, de nincs olyan férfi, ami csak a férfinak eleme.
Egyébként miért feminin Chandler?
Nektek mi a hagyományos férfi körülírása? Mert ez is olyan, hogy egyes nők egyenesen elvárják, hogy a pasijuk nőcsábász legyen, igaz, úgy legyen ez, hogy csak őket nem csalja meg.
Vagy pl egy férfi, aki mínusz1 és 12 év közötti gyerekeket is tud értékelni, és nem pedofil, az lehet férfia?
párkérdés: egy nő, aki alapjában véve csak 12éven felül kezd érdeklődni a gyereke iránt, élvezni, hogy van, az nőies, férfias, egyik sem?
szerethet egy férfi mosogatni, egy nő vezetni (és tudhat-e ugye), stb. Vagy pl szemöldökszedés. Dóri jelentette ki egyszer, hogy minden nő szedi, aztán azóta ez már meg lett cáfolva, mindazonáltal nekem pl nem is elvárásom egy nővel szemben, hogy szedje, sőt, inkább zavar. Pedig elvileg teljesen nőies szokás. Akkor ez már túl nőies? ilyen is van? vagymi?
2006.12.15. 19:18:06
Huh de jó sokat írtatok! Előszöris holis kezdjem...Szerintem z nem feminin tulajdonság, ha egy férfisír vagy romantikus(vagy mindkettő).Lehet vki férfiasan romantikus is-és tökéletes..öregfűszer..
Zé: a pasik nőiesedésének az ellenpárja enm a csajok leszbikus hajlami, hanem inkább a karrierista szuperszingli, vagy simán egy fiús lány.
N-i: a magas hang és a túlfinom mozdulatok az én tudatomban enm jellemeznek egy tipikus olasz pasit..szerintem máséban sem..bár a buzis műmájert és latin macsót nem sok választja el egymától.
Apropo: aki feminin arra azt szuoktuk mondani egyszerűen, h buzis, pedig enm minden buzi feminin, de minden feminin buzis;)
a szemöldök szedésről annyit , hogy anők többsége szedi, csak van aki irreálisan vékonyra csinálja, vagy leborotválja és inkább rajzol magának egyett, mer az trendi.Én a magam részéről megpróbálok vmi ápolt de nem természetellenes formát kialakítani. A férfaknál pedig szerintem nem túl vonzó ha össze van nőve a szemüldök, szal a két valős öldöke között ha egy pasi kiszedeti, az szerintem nem gáz vagy feminin, viszont ha már a több területről is szedeti, az nem túl kellemes, és na AZ femininségre utaló látvány.A szerepek egyre inkább egybe mosódnak: a lány elvárja h a fiú legyen macsó de érzékeny, a feleség h a férj segítsen a gyereknevelésben, a házimunkában, emr ugye az úgy fer, de az asszony dolgozik(Az valahogy senkit nem zavar ha a nője is hoz haza annyi pénzt, mint ő maga)...szóval a végén tök egyfoma lesz mindenki.Vagy mégsem?
Van egy ismerősőm, úgy beszél mint terriblack, éscsak Feminin Fiúnak hívjuk.
Számomra a feminin pasi pont annyira visszataszító mint az érzéketlen kemény macsógyerek (na jó ez csúsztatás, igazából én nem ellenzem, h egy jó pasi kicsit feminin, de ugyanakkor nem nyálas)
Dia 2006.12.15. 19:18:33
Ja és dia voltam , vagyok;)
N-i 2006.12.15. 21:28:26
Jajj, némi félreértést szagolok itt: az olaszokra csak a sírós részt értettem, semmi mást (bocsi) - és még ennek sem igaz a fele sem. Az tuti, hogy többet sírnak és általában is fölszabadultabbak, mint mondjuk magyar társaik. Az apropóra: ezek szerint "nem minden buzi buzis". Hihi. Hogy kinek mennyi szőre van, és ez milyen mértékben feminin, ez már abszolút szubjektív megítélés dolga - hírlik, hogy Frankhonban az az ápolatlan férfi, aki természetesen szőrös. Sőt, a Reszkessetek betörők első részében az egyik gyermek így szól: "A francia csajok tényleg borotválják a hónaljukat? Húúú.." - bár film, valami köze kell, hogy legyen a valósághoz. A szerepek meg tényleg egyre közelebb kerülnek egymáshoz, már mi is egy kevert képet kaptunk "A Férfiról" és "A Nőről". Nekem nincs is "hagyományos" egyikből sem. Hát nektek? És Soma, azt a 12 éves-részt nem értem, rettenetes sajnos...
som 2006.12.15. 22:03:57
Az csak annyi, hogy a nők alapjában véve szeretnek babázni. nagyon. Férfiak meg talán kevésbé, viszont elmenni horgászni vagy focizni a kamasz fiúkkal, az már apukás feladat, amit meg ők csínálnak szívesebben.
elvileg.
Dia, szerintem Zz nem is azt mondta, hogy ez az ellenpárja, hanem hogy a párhuzamosan működő hasonló nagyságú jelenség. Elnőiesedés megnyilvánulása a másik nemben.
Szemöldökszedésről annyit, hogy ha összenőtt, az nyilván nem a legszebb, főleg nőknél, férfiaknál talán kicsit ízlés kérdése, bár általában szerintük sem szép.
Egyébként székely leányok láttán jutottam arra, hogy alapjában véve tökjó, ha van egy lánynak szemöldöke. Egy vastagabb, sötét szemöldök veszettül jól tud kinézni. Csak természetesen ne legyen bozontos. De általában szerintem ez nem fenyeget nőneműeket. Viszont nagyon sokan vékonyítanak úgy, hogy ezzel csak veszítenek. szerintem.
Aki meg rajzol magának, az szerintem mindkét nemben randa. Az a kis bőrrész csupaszon nem szép.
Nekem nincs túl sok hagyományképem, de ez nálam viszonylag általános állapot. Valahogy igen kevés dologban tapasztaltam meg gyerekként olyasmiket, ami másoknak normák. Vagy azok kellenének hogy legyenek. Mindazonáltal az ember tanul dolgokat, meg lát más embereknél, és akkor azokon gondolkozik, hogy hogyan a legjobb ez az egész.
Egy kedves rokonom hívta fel a figyelmemet arra, hogy -Azt tudod, hogy a nők választanak, ugye?
És ebben is van valami. Szóval szerintem kicsit kéne figyelni arra, hogy ne csak a nők igényei alapján alakuljanak ki dolgok, hanem a férfiak maguk is alakítsák magukat, meg ami történik velük.
Pájó 2006.12.16. 08:49:54
Dia! Ellent kell monsdanom neked. A férfiak döntő többségét igenis zavarja, ha a felesége/barátnője/stb. ugyanannyi vagy esetleg több pénzt visz haza, mint a pasi. Sérti az önérzetüket. Nem egy kapcsolatot láttam már ilyenek miatt felbomlani.
Messire 2006.12.16. 11:19:29
Pájó: hát ja, igazad van, a férfiak ilyen önérzetesek, büszkék, egyszóval kicsit ostobák:) Pont ezen a területen látszik meg legjobban a szerepek összemosódása, a karrierista nő képes több zsét hazavinni, mert ő is munkát válllal, karriert épít és "nemcsak" a háztartást viszi. Ez zavarja a férfiakat, még nem tudnak mit kezdeni ezzel, hiszen a hímsoviniszta társadalomban az a felállás rögzült, hogy a férfia adja a pénzt, a nő meg nevel, most stb.
Dia 2006.12.16. 14:47:18
Pákó, Bandi: Én nem azt írtam, hogy az nem zavarja a pasikat, ha az asszony TÖBBet keres..hanem azt h ő is keres eleget.A magam részéről meg eddig azt tapasztaltam a pasiknál, hogy igenis azt várják el h én fizesem a saját dolgaimat, ami nem feltétlenül rossz, csupán szerintem aki már egy akármilyen kapcsolatában sem gavallérkodik egy csajjal (és az én pasiismerőseim nagyrésze ilyen), az a házasságában is elvárja majd azt h az asszony is beleadjon a kasszába rendesen..szerintem..és ez nem is helytelen.
bence 2006.12.16. 15:06:31
Pákó:)
Messire 2006.12.16. 16:48:25
Kezdem magam érintetve érezni a témában... ;) Pákó?!:)))))
Dia 2006.12.16. 21:57:03
igen igen, Pákó.. mostmár muszáj lelepleznem a Pájó név alatt futó nőszemélyt, aki Pákó művésznéven néger férfinak álcázva magát egyetemi évei alatt magyar lakodalmas slágerek éneklésével tett szert egy kis pénzre (és a story magazin szerint 13gyerek apja;) bocs Pájó, hogy így kiadtalak, nem lett volna értelme tovább tagadni....
Artúr 2006.12.17. 05:01:19
Ebben egyetértek a Somával:
"Egyébként talán főleg a gyengeséggel (is) függ össze a feminitás. Hagyományosan a nők gyengék, a férfiak erősek, uff. A finom mozdulatok és egyebek ugye a gyengeségre mutatnak leginkább. Ha meg egy nő izmosabban, kockásabban mozog, akkor az férfiasabb lesz."
Lehet, hogy ez pusztán konzervatív gondolkodás, de én is így tartom.
Főleg régebben a férfiaknak nem igazán volt dolguk. Oké, dolgoztak, de ezen kívül minden munkát a nők végeztek. A férfiak feladata az volt, hogy megvédjék a nőket, meg főleg a családot. Egyébként ez azt hiszem a legtöbb emlős állatnál így van. A legjobban az oroszlánok küldik, ahol a hím az égvilágon semmit sem csinál. A nőstények vadásznak, foglalkoznak a kölkökkel meg mindent ők végeznek. A hímnek az a feladata, hogy megvédje a falkát, egyetlen előnye, hogy iszonyat erős, meg a nagy sörényével félelmetes látványt kelt. Vadászni nem is tudna, mert nagydarab és lassan mozog. Egész nap hever a napon, a kajából persze ő eszik először és csak akkor akad dolga, amikor jön valami nagy és erős, amit le kell rendezni.
Nagyjából így van ez az embereknél is. A nő gyenge, a férfi erős. Ha esetleg ezt valaki cáfolni akarná, akkor én azt mondom, hogy a terhesség 9 hónapjából 3-ban teljesen védtelenek a nők, az meg épp elég. Nyilván a XXI. században nem nagyon fenyegeti az embereket fizikai veszély, a nőknek is legföljebb a mellráktól kell tartania, ezért a fizikai erő, mint férfias tulajdonság kezd háttérbe szorulni, de feltételezem, hogy a nőknek most is szükségük van a férfiakban az erőre. Ha nem fizikálisra, akkor másmilyenre, az erős személyiség, sziklaszilárd lélek, tekintély, hatalom nem hátrány.
Ugyanakkor manapság ezeket a nők is elérhetik, így a férfiak szerepe a társadalomban egyre kevesebb. Én nem magam miatt aggódom, de az egyre gyakoribb válások, a melegek számának növekedése és hasonló adatok elég rossz előjelek a jövőre nézve. Lehet, hogy ezek csak a változás velejárói, mert eltarthat egy darabig, amíg a férfiak rájönnek, hogy a nőknek nincs szüksége az erejükre és a biztonságot sem ők nyújtják többé, így nem elég ha a TV előtt ülnek és sört isznak, nameg meg kell szokniuk, hogy nem a szerető asszony várja őket amikor hazaérnek a munkából, hanem egy stresszes szipirtyó. Nem tudom ez mennyire tartható hosszútávon, mivel így soha nem fog csökkenni a stressz, csak gerjesztődik. Oszt ezt az emberek hajlamosak egymáson levezetni, abból meg jó nem lehet. Mennyivel egyszerűbb volt régen az élet, amikor a férfi hazament stresszesen a munkából és otthon egy ölelés vagy csók várta, meg valami kaja. A stressz mindenesetre kevesebb lehetett, az fix.
A feminin fogalma is változni fog (vagy megszűnik), mivel a nők elvárásai is változnak a férfival szemben, nem azt fogja jelenteni ez a szó, amit 20-50-100 évvel ezelőtt jelentett. Én még a minden értelemben vett erővel azonosítanám a férfiasságot, de ezt manapság nehéz meghatározni. Például szerintem a kajakos lányok lehetnek nőiesek attól függetlenül, hogy 2x akkora a vállszélességük, mint a férfiak 80%-ának. Szerintem ma a feminin szónak nincs tartalma, mert a férfi és a nő szerepe a társadalomban összemosódott. Ugyanaz.
Na mindegy. Csak néhány gondolatfoszlány.
Messire:
A férfi büszke, önérzetes, ez így van. Sokszor veszem észre magamon, és tényleg elég ostoba tud ez lenni néha. Például mikor megyek fel bringával a hegyre és lehagy egy versenyző, én meg a nyomába eredek és mindenáron le akarom hagyni, az tipikusan ez az eset. Aztán mikor már olyan messze van, hogy eltűnik egy kanyarban, akkor veszem észre, hogy elhagytam a víztöltési lehetőséget, de már nem fordulok vissza és 40°C-os nyári melegben víz nélkül mászom meg a hegyet.
Például ez alapján is lehetne mérni, hogy ki mennyire feminin. Ha egy férfi vesz egy kocsit, akkor lóerőben lehet mérni a férfiasságot. A bringázást többek között azért is szeretem, mert egy méterrel az autósok fölé magasodom.
Dia, Pájó:
Engem nem zavarna, ha az asszony többet keresne, mint én. Az önérzetemet nem az sérti, hogy ő többet keres, hanem az, hogy én kevesebbet és ez legföljebb csak motivál. Ha valaki jobb nálam azt tisztelem, mert az nagyon nehéz dolog.
N-i:
Én simán felvennék rózsaszín inget, mert ugye 'Nem a ruha teszi az embert.' Azért hordok fekete cuccokat, mert azon nem látszik meg a zsír meg az olaj a bringáról, meg a kajamaradékok sem a tegnapi ebédből, így sokkal tovább lehet hordani.
Szőlőzsírt sem használok, mert szerintem teljesen felesleges, ráadásul sokkal kellemetlenebb, ha szőlőzsír van a számon, mintha szanaszéjjel lenne repedezve. De nem jelent semmit, ha valaki használ.
Affektálni nem szoktam, magas hangom sincs, a mozdulataim teljességgel koordinálatlanok. Hogy a többiek feminin tulajdonságötleteire is reagáljak: a gyerekek attól a kortól érdekelnek, amikor már meg tudják tartani az ütvefúrót, lelkileg kb. a vasbeton szintjén állok, erős vagyok, büszke, önérzetes.
Hogy én is hozzátegyek néhányat: ritkán borotválkozom és csak akkor fürdök, amikor már kezdem az igénytelenség látszatát kelteni. Szerencsére lassan koszolódom. Ellenben ha véletlenül a kezembe kerül a borotva akkor lenyírom az összenőtt szemöldököm középső részét, már csak azért is, mert ha el akarnánk nevezni, akkor orröldöknek kéne hívni és aminek ilyen hülye neve van, az nekem nem kell. Mazochista hajlamaimnak köszönhetően egyébként kimondottan élvezem kitépkedni is. És kimondottan szeretek sírni, egyébként annak gyakorlati haszna is van. Itt egyébként szerintem külön kell választani a sírást az okai alapján. Én például a katarzisélménytől szoktam sírni hangversenyeken, vagy megható filmeken. Néha akkor is, ha felgyülemlik bennem a feszültség, sokkal hatásosabb, mint ordibálni vagy törni-zúzni. Évente mondjuk 1-2 alkalommal vagyok csak feszült, azt sem tudom, hogy mitől. De például fájdalomtól - legyen az fizikai vagy lelki - nem szoktam, de szerintem nem is tudnék sírni.
Én a femininséget úgy mérném, hogy elvinném a férfiakat egy kéthetes nomádtúrára, ahol a két hét alatt egyszer sem lenne a közelben civilizáció, csak rengeteg 4°C-os patak, amiből vizet lehet nyerni vagy fürdeni benne, ha bírja az ember. 25-30kilós táskával kéne megtenni nagyobb távolságokat, hogy választani kelljen a luxuscikkek és a nehéz zsák között. Aki a legtovább bírja, az a legkevésbé feminin.
Valójában lehet, hogy ez a barbárságot mérné, de mindenesetre én nyernék, az fix. :) Azért szerintem a hideg fürdővíz, az erdőben szarás, a sátorban alvás vagy a fizikai megterhelés miatt rinyálni nőies dolog.
Pájó 2006.12.17. 10:58:27
Pont e terhességet és a szülést hozod fel a női gyengeség érveként??!! Ezt fejtsd ki, légy szíves. Lehet, hogy egyedül vagyok az értetlenkedésemmel, de kérlek, akkor is magyarázd el.
som 2006.12.17. 11:19:08
Hát igen, ilyen tekintetben igénylek(-ünk?) némi férfiasságot a nők részéről. Semmilyen nemű embertől nem szeretem, ha bármi miatt túl sokat rinyál, sír, panaszkodik. Szeretem, ha valakit el lehet vinni egy túrára, vagy lehet sátorban altatni, netalántán nomád túrára is vállalkozik, vagy talán még a mindennapok borzalmait is képes elviselni úgy, hogy nem panaszkodik túl sokat azért, hogy neki milyen rossz.
Artúr, te azért nem borotválkozol gyakran, mert az arcodon neked kevésbé nő a szőr, mint pl nekem. Nálad a szőr a hasadon ütközik ki:) mongúz...
Bár amit írtál, kb szimpatikus gondolat volt, azért 1-2 dologba bele kell kötnöm. PL az oroszlán hímje is tud vadászni, még ha falkában nem is teszi meg ezt. Az oroszlánoknál a születendő hímek aránya kisebb, de még így is rengeteg van, aminek nem lesz falkája. Ezek egyedül, vagy 2-3-as csoportokba verődve vadásznak. És nem kicsit jól csinálják. Persze ha tehetik, inkább keresnek egy falkát egy kiöregedett hímmel, és befurakodnak a helyére...
"Mennyivel egyszerűbb volt régen az élet, amikor a férfi hazament stresszesen a munkából és otthon egy ölelés vagy csók várta, meg valami kaja. A stressz mindenesetre kevesebb lehetett, az fix."
Hát igen, az biztos. Az a kár, hogy ez ma már nem kivitelezhető, mert ahogy én tapasztalom, a hagyományos kialakítás családokban sem várja feltétlen vacsorával és csókkal a feleség a férjét, amikor az hazajön a munkából. Egyszerűen azért, mert már nem abból indul ki, hogy neki az a feladata, hogy hátteret teremtsen a férjének, hogy maga legyen a háttér. Ez valahol jól is van így, én szeretem, hogy a nők is akarnak dolgokat, csak akkor nem lehet ugye a régi sémákat használni, hanem újakat kell kialakítani. Pl lehet mindig odafigyelni a másikra, hogy mikor igényel ölelést meg egy csókot, és ezt más dolgok elé kell helyezni, mert fontosabb, hogy a kedves jól legyen.
Nekem igazából nem igényem, hogy feltétlen többet keressek, mint az a nő, akivel együtt élek és akit szeretek. Egy normális kapcsolatban működik az, hogy a két fél tudja, hogy kinek mennyi pénze van, és hogyan osszák ezt be. Pájó, hol láttál kapcsolatot felbomlani emiatt? Nekem kb annyi az igényem, hogy legyen annyi pénzem, hogy ha hirtelen meg akarom lepni valamivel a kedvest, akkor fussa belőle. Ugyanis körbeugrálni az embernek az szerelmét még mindig inkább a férfiak feladata egy kicsit. Ez valahol szerintem nem is rossz rendszer, csak biztosítani kell cserébe tényleg az öleléseket meg a csókokat:). Valamit valamiért. Meg rendszerint a somféle körbeugrálásnak ez elem is, úgyhogy már csak ezért is :P
És bár lehet, hogy zavarja a férfiakat az, hogy ha kevesebbet keresnek, állítom, hogy rengeteg működő családban nagyon is ez a helyzet. Szoc-ban nevelt plebejus nőkből igen sok van, és kemények tudnak lenni meglehetősen.
som 2006.12.17. 11:28:36
Azt érti ezalatt, hogy egy 7hónapos terhes nő jellemzően nem tud kiállni boxolni az RTL BOX klubban még fekete pákó ellen sem.
Nyilván egy másfajta mérték szerint az a legerősebb ember, aki képes megszülni 10 gyereket vagy kiállni 50 tökönrúgást anélkül, hogy egy szót is szólna, eltorzulna az arca, vagy kicsit is megnedvesedne a szeme, de szerintem itt nem ezekhez kell viszonyítani
Artúr 2006.12.17. 11:59:09
Pájó:
Soma jól látja a dolgokat, arra gondoltam, hogy a terhes nő nem tud elfutni az oroszlán elől, kell egy férfi mellé, aki megdobálja kővel. Ha jobban megnézed, a védtelen szót használtam. Meg általában abban a részben fizikai erőről volt szó.
Soma:
Odafigyelni nem egyszerű a másikra, ha stresszes vagy. Persze neked, nekem lehet hogy ez nem kivitelezhetetlen, de sokan vannak, akiknek az. A baj ezzel az, hogy így már nincs igazán szüksége egymásra az embereknek és sokan érzik úgy, hogy egyedül jobb lenne. Persze jó az, ha a nők akarnak dolgokat, csak nem vagyok benne biztos, hogy természetes.
